fredag 27 juni 2014

Lekebergsrundan 2014

Håhå ja ja!





Nu har jag sopat, möblerat, diskat, tvättat, strukit och grejat i dagarna 3 för att iordningsställa inför Lekebergsrundan som äger rum nu i helgen. Ja, skall jag vara riktigt ärlig har ju inte hela dagarna gått åt till det... jag har faktiskt hunnit med tandläkarbesök i dagarna 2, usch vad dyrt det blev fast det inte ens gjorde ont! Konstigt!



 
 
 
Langett, efterstygn, spets, fållade för hand - fina handarbeten som vi inte lägre tänker på hur de plitades och arbetades med i stugorna och dessutom i lite dålig belysning. Kanske samlades byns tanter till en liten syjunta som på den tiden bjöden kaffetår med hembakat kaffebröd INTE som nu.... syjuntor där man mest träffas för att prata och dricka lite vin?!
Själv har jag funderat på att starta en syjunta - vad den skall heta? LSV såklart! (låt stickorna vila).







Jag har målat och klätt om två rokokostolar som kommer att finnas till försäljning. Om man vill kan man även hitta ett bord som passar dessa stolar.












Vad finns det mer i Fahlinboden nu då? Vaser, kaffekoppar, glas, prydnadssaker, böcker, heminredningstidningar, möbler, speglar, tallrikar, lite bestick, lampor... ja nog finns det saker alltid och jag hoppas att alla som kommer skall hitta något som de gillar.

 
 
Nu får det bli "godnatt" så man orkar med morgondagen - jag hoppas att vi ses i helgen - Välkomna!
 
Tjingeling!
/C



 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar