måndag 30 juni 2014

Jag smittar....

"Jaha, är hon sjuk... och vi som besökte henne under helgen, suck!" - tänker kanske ni. MEN lugn bara lugn, det är bara mannen G jag smittat än i alla fall (vad jag vet)...

Vi, d v s mannen G och jag tog en liten biltur idag för att äta lunch på något trevligt ställe och vad händer? Efter ett antal åkta mil och en mättad mage så befinner sig plötsligt  mannen G, inne på en gård där det är loppis och hux flux har han drabbats av "ha-begär på en loppispryl". Jag fattade ingenting! En låda med öppningsbara luckor, lite knappar och hål och en massa askar innehållande trådspolar. Mannen G berättar stolt att den där trå´n "den är gjord i Garphyttan". "- Jaha, än sen då?!" svarar jag.



Vad är det då han hittat - jo, han har hittat en trådradiogrammofon Luxor Pedagog: http://tekniknostalgi.atspace.cc/index.htm. Det skall bli mycket spännande att se, men framförallt höra, om det går att få fart på denna gamla radio som också innehåller en skivspelare som spelar både stenkakor och vinyl 33/45 samt med inspelningsfunktion.

Nu blir det alltså konkurrens om vem som skall vara i verkstaden och "fräscha" upp gamla prylar/möbler. Ja, vi får väl försöka samsas om ytan och utbyta idéer med varandra. Vi får väl se om han "tillfrisknar" under restaureringstiden eller om han blivit kroniskt beroende av loppisbesök:)

Tjingeling!
/C



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar