måndag 23 juni 2014

Härliga midsommar...

...är nu över och vi har något att se fram mot som är ännu bättre - SEMESTER och LEKEBERGSRUNDA!




Midsommarhelgen bjöd trots allt på bra väder och den lilla sillabiten och färskpotatisen kunde intas utomhus, om än på verandan, i glada vänners lag!


Det fanns också tid till promenad och fotografering, jag älskar blommor och moln!





Rallarrosorna och blåklockorna lät sig villigt fotograferas men även kossorna blev lite nyfikna och kom närmare när de såg att kameran var framme...

...även om den ena kossan verkade lite blygare och försökte gömma sig delvis i gräset.










 
 
 
 
Molnen på himlen visade upp alla tänkbara kombinationer av "tussar". Mannen G som var med på promenaden började till slut att gå före hemåt, då han inte orkade vänta på mig längre, där jag gick med kameran i högsta hugg, fotograferande rakt upp i himlen:)


 
 
 
 
 
 
 
 
LEKEBERGSRUNDAN
... är nästa händelse här i livet. Den går av stapeln till helgen nu den 28-29/6. Jag kommer att ha Fahlinboden öppen och där kan man kanske hitta något på loppisavdelningen eller kanske bli förtjust i något av de bord, stolar och annat smått och gott som jag "filat" på under månaderna som passerat.






Ekstol med omklädd sits med "lantligt" motiv, kanske något för "hemmets tupp" att sitta på?!


 
 
 
Äppelstol som målats matt svart och uppdaterats med ny sits klädd i skumgummi istället för gammal träull och sliten lakansväv. En stol att sitta på för den som anar "ugglor i mossen"?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Vem kan motstå en kaffetår med kanelbulle till, ute i det gröna? Fina kaffekoppar att duka med på picknicken eller i bersån.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nu är det dags att baka!
 
Ett kar till mjölet, ett rivjärn för mandelmassan och så formarna...
 
 
.... OCH VIPS - mazarinerna är klara - kom och fika!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nej, nu drar jag mig tillbaka och återkommer till slutet av veckan, då jag presenterar lite mer av vad som kommer att finns vid Fahlinboden under Lekebergsrundan.
 
Tjingeling!
/C
 
 
 
 
 
 
 
 




 
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar