fredag 27 februari 2015

67-åringens förvandling

Vill bara visa hur ett tyg kan förvandla en enkel sypuff från att vara beige och tråkig till att bli rosig och fin med nytt tyg och målade ben. För övrigt helt bevarad i sitt ursprungsskick:)




 






En fin inskription i locket visar att den en gång tillhört  "Britten" 1948.
 
När gamla tyget togs bort stod det handskrivet på en av sidorna:
 
"Till Britten Algotsson. Denna sytaburett är tillverkad av Algot Johansson under februari 1948"









I det lilla facket, finns möjlighet till förvaring av både det ena och det andra. Man kan bara spekulera i att Britten haft både knapp- och synålar, stickor och virkkrokar, knappar och band i denna.
 
 
Tyvärr skall jag inte behålla puffen utan den kommer så småningom att finnas till försäljning när jag öppnar min lilla loppis här framåt våren/sommaren. 
 
 





Jag har ju sedan tidigare en puff iordninggjord som sällskap till min blommiga fåtölj!
 
Nu tar jag kväll vad gäller både bloggande och skapande och laddar för möbeltapetseringskursen i morgon igen.
 
Tjingeling!
/C
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar