torsdag 5 mars 2015

Det går sakta....

Jag måste jobba på min otålighet.... I lördags var det kurs och tyget till "Fröken Fåtölj" hade kommit och det blev till att mäta och måtta, klippa och våndas över att det verkligen skulle bli rätt OCH så hann jag inte så långt så det blev så mycket "synligt" resultat som jag ville att det skulle bli.



Ett svart "vågat" tyg, (vågat på kanske flera sätt?!) får bli "Frökens Fåtöljs" klänning - "den lilla svarta" som varje kvinna bör ha...














Mycket stoppande blir det för att få ner tyget mellan sits och rygg för att sedan måtta in mitten och sedan börja sträcka/spänna tyget så det blir slätt och fint



















Här kan man häfta med stift, inget som syns sedan eftersom mer tyg skall på....

















Nu syr vi lite igen...



Längtar redan till nästa kurstillfälle som inte är förrän den 14/3, vilket då också är det sista på den här kursen så då blir det bråttom - jag skall ju helst hinna klart både "Fröken Fåtölj" och "Uteliggaren" - nej, förlåt - jag menade "Herr Grey-Green".

Det var allt från mig denna gång




Tjingeling!
/C



























































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar