tisdag 10 februari 2015

Liggat lite på latsidan..

... får jag faktiskt erkänna att jag gjort! Det har varit en hel del annat som upptagit min tid, vad egentligen vet jag inte:).

Här kommer i alla fall lite smakprov på sådant som är på gång:

Den här blå pallen köpte jag på Myrorna, enbart för att kunna måla med den omtalade och lovordade "Chalk paint".

Inget för-/underarbete behövs, bara att börja måla. Ja, se och häpna - det var så! Små hack och skador, blanka ytor - helt otroligt, färgen fyller ut och fäster på allt. Pallen till höger, enbart målad EN gång.





Den här pallen i färg som är oidentiferbar (!), anges som rosa men det vet i sjutton - jag tycker mer att den blev någon nyans mot aprikos-rosa-BLÄÄÄ = ful!!! Dessvärre har jag en burk på en hel liter med denna fruktansvärda nyans:(










Jag borde lärt mig vid det här taget att jag har en favoritfärg och att jag skall hålla mig till den. Just nu har jag ett skåp som jag arbetar med som garanterat kommer att bli jättefint när det är helt klart.

 OBS - dålig bild med blänk från lysrör.

I alla fall är det ett gammal ekskåp med glasdörr som jag slipat ner, spacklat en fanerskada samt en spricka i trät på en gavel. På bilden är skåpet målat en gång, så det blir ytterligare några strykningar innan det är perfekt och klart för leverans tillbaka till sin ägare.

Nej, ikväll är jag trött och kommer strax att landa framför TV:n.





Tjingeling!
/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar