fredag 4 januari 2013

Godmorgon...

... säger jag som fortfarande kl halv tio sitter i pyjamasen. Det är min sista lediga dag så jag passar på att "slöa" lite extra, på måndag är det dags för jobb igen, skall bli kul att komma tillbaka och träffa mina arbetskamrater, det var länge sedan nu, vi har inte setts sen före julhelgen.

Ikväll skall vi ha ett par på middag så lite städning måste jag nog få till under dagen, även om dammtussarna är "änglarnas tofflor" måste de "ställas undan" tills ikväll:). Sen blir det matlagning! Jag gillar verkligen att laga "festmat" - tänka ut kombinationen av för-, varm- och efterrätt och sen försöka komplettera middagen med några riktigt bra viner. Ja, det är ju så, jag har många olika områden som ligger mig varmt om hjärtat; blomarrangemang, matlagning, musik, dans, målning - både möbler och tavlor. Jag har också i många år funderat på att gå en kurs i smide, vi har en smedja inte så långt från oss där några "gubbar" gör haspar och krokar. Det får tills vidare vara ett framtida projekt och ett mål.

Bara våren närmar sig lite mer, skall jag väl försöka "tina" upp min loppis lite mer - för närvarande är det lite för kallt att vara i boden, så för tillfället när jag målar har jag ockuperat mannen G:s garage. Inte alltid så populärt då han är en vän av "ordning & reda"...

Nej, nu måste jag plocka "tofflor" och förbereda kvällens middag.

Tjingeling!
/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar