måndag 30 mars 2015

Aj aj aj...

... mitt finger! Nu förstår jag varför man använde fingerborg förr (eller det kanske man gör nu också?!) när man sydde!


 


Jag har sytt fast snodden på Fröken Fåtölj och tyget till hennes svarta "sammetsklänning" är av högsta kvalitet och tjockt som bara attan, varför det är trögt att få igenom nålen när snodden skall fästas. Nu har jag trätt upp och igenom och fram och ned... så nu är det klart med det.



Nu är det bara tyget på ryggen som hänger som en slängkappa men det får bli en annan dag/kväll, för nu måste jag vila lite. Sommartiden tar ju ut sin rätt...
























En dörrkrans och lite blomplantering i blomlådan vid stugan fixades under lördagen.




 






















Sen blev det också lite svartvit fotografering i det vackra vårvädret som under söndagen skulle övergå i vinterväder igen.

Tjingeling!
/C

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar