onsdag 26 november 2014

HJÄLP... vad fort tiden går!

Hallå, är ni kvar?
Jag har haft så mycket så jag har inte hunnit sätta ner rumpan och skriva några rader. Här kommer i alla fall en liten rapport om vad som hänt och vad som är på gång

När "Herr Fåtölj" fått sin nya kostym klar, tog jag och anmälde mig till ett par kursdagar till, för att få ordning på "Fröken Fåtölj".




Som jag beskrev på fb så lyckades ju "Herr Fåtölj" få napp när han gav sig ut på "möbelmarknaden" och kom hemdragande med en liten "luggsliten" damfåtölj, som egentligen sett sina bästa dagar.

Förstår ni att jag är förtvivlad - hur skall det sluta...









 

... "kjolen" sönderriven...



... rester från något som varit "tight" och push-up men nu fallit ihop helt och hållet...




 
... ja, det här vill jag inte ens veta vad det är...


 

KÄNSLIGA TITTAR VARNAS!!!!!!

 
 
 






Här är damen avklädd in på bara stommen och vi börjar så sakteligen förändringen som skall resultera i att hon blir "coolaste bruden i sta´n"

















Nu börjar vi att  klä på henne igen...

"Uppfjädrad" och med ny "korsett" som skall hålla resten på plats...




För att behålla, men kanske mest för att förstärka (ja, ni vet det där med falsk varumarknad = det man visar upp är inte alltid äkta:)) fyller vi på med lite stoppning


Nu är hon lite mer hel och ren inunder och kan t o m få visas upp, utan att man tänker " Vad i hela världen...."


Som den goda "mor" jag är, så skall vi nog få ordning på denna "lilla dam" också.


Hon kommer att kläs i den "lilla svarta" = det klädesplagg som BÖR finnas i varje kvinnas garderob, även fastän hon bara är en "fåtölj"!







Mellan varven av arbete och fåtöljreparation har jag lyckats åstadkomma ett antal granris- och mosskransar som skulle gå på försäljning vid julmarknaden vid Ankis magasin.





Vårt garage såg ut som en bättre tomteverkstad, när arbetet pågick som mest... vilket var kvällen innan julmarknaden skulle gå av stapeln...


... varför göra något i god tid innan.....


... när man arbetar bättre under press?!












De flesta kransarna hittade nya ägare under lördagen och några fick övernatta hos Anki till nästa dag, då de också fick följa med någon hem, för att hänga på deras dörr, nu under december:)












Jag måste bara visa er! Idag har ju solen lyst hela dagen och i morse när jag skulle till att äta frukost, vara det bara helt fantastiskt ute. Jag smög ut med mobilen och knäppte ett par bilder - här är resultatet:






















Till nästa gång vi hörs, så säger jag bara 

Tjingeling!
/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar