måndag 10 november 2014

Ordning och reda...

... har det blivit i helgen - jag har haft "garagestädning"!
Jag har en viss förmåga att dra fram massor med saker under mina "skaparbesök" i garaget och nu såg det bara för jäkligt ut.







Det var bara att sätta fart och sortera och slänga, ställa i hyllor, lägg i korgar och som genom ett trollslag (nej, det tog faktiskt nästan hela dan...) var helt plötsligt arbetsbänken helt tom, så fin!!!!





OCH... så var det ju de där möblerna...




...jag måste definitivt SÄLJA  alla stolar som stod iordninggjorda och som jag BARA INTE kan behålla, hur gärna jag än vill.






Sagt och gjort - ut med annonser på fb på sälj- och köpsidor i Lekeberg och Örebro... och ett par stolar och ett bord fick nya ägare under helgen.

Till vänster ser ni det som finns kvar och fortfarande är till salu.







De två första är ekstolar med nya sitsar, klädda i möbeltyg och säljs för 250 kr styck.










Den svarta "ekstolen" är målad med mattsvart, vattenbaserad färg och sitsen är klädd med ett riktigt mysigt "uggletyg" och kostar 300 kr.










Ommålade "rokokostolar" med nya röda sammetssitsar finns också till försäljning, 500 kr styck eller 800 kr för båda.










Sist men inte minst en "favvo" som är lite svårt att göra sig av med men... jag kan inte behålla allt jag gör iordning:(

Obehandlad ekstol med fin ådring och som även den fått sits med ugglor, rysligt bra hallstol, att slå ner rumpan i nu när snart vinterstövlarna skall på.

Tveka inte att höra av er om något är av intresse, lättast nås jag på  fahlinboden@gmail.com



Igår gick dagen i ett, matlagning, bakning av lite kaffebröd till "gofika" inför besöket av barn och barnbarn som grattat mannen G på fars dag:) med presenter som uppskattats mycket!



Idag är det så mörkt och regnigt så det blir att krypa ner i sängen tidigt och läsa litegrann... Nej, jag läser nog inte, jag sätter mig nog bara och tittar på ljusen som lyser i våra fina lyktor...

Tjingeling!
/C



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar