måndag 1 juni 2015

I helgen...

... som gått och när det regnade som värst blev jag lite kreativ:)

Jag hade bl a en stol och ett bord som behövde målas några fler gånger innan de skulle anses som klara MEN vad gör jag - jo, jag struntar i att måla igen och börjar sandpappra istället!


Resultatet blev ett bord och en stol i chabby chic svart!
 
Jag slipade lite där det egentligen borde bli naturliga slitytor; där man sitter och "skaver" med benen (läs låren), ryggstödet där man håller när man lyfter stolen in och ut från bordet. På bordet slipade jag lite ner på benen mot golvet samt lite på  "utsmyckningar" och bordsskiva. Den broderade sitsen med blommor, är original och satt på när jag köpte stolen. Blev faktiskt riktigt nöjd med resultatet och enligt mitt tycke och smak, helt enkelt snyggt!







När jag ändå var igång var det lika bra att sandpappra vidare på ett litet vitt sängbord, vilket absolut var i behov av ommålning, men men, säg det som inte kan förnyas med lite "avskavt":)












Ikväll skall jag sätta mig framför symaskinen och fålla det vackra linnetyget som jag köpte för ett tag sedan. Var det snyggt när det var alldeles nytt och från tygaffären så är det inget mot vad det är nu, när det är tvättat och har sin lätt skrynkliga karaktär. Det skall fållas och  bli vår bordsduk, till  matsalsbordet på 3 meter - maffigt!

Har ett flertal fina linnedukar som tyvärr är för korta till vårt stora bord, men nu har jag tänkt prova om man kan ha lite "lager-på-lager" med dukar - får se hur det blir... Blir det bra kommer det kanske ett litet fotografi, vem vet?!

Tjingeling!
/C







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar