söndag 24 maj 2015

Arbeta svart?

Idag har jag arbetat svart! Ja inte så alltså, utan jag menar att jag målat möbler svarta:)




Jag har varit i min bod några timmar och slipat och målat. Idag blev det till att måla ytterligare på de möbler som jag påbörjade förra veckan.


Penseln har gått varm och efter idag är det kanske bara en till strykning kvar. Sedan kommer det att finnas 2 bord, 1 piedestal, några stolar - både med och utan tygsits- till försäljning.









Förra veckan började jag måla på en riktigt snygg pinnstol som har en broderad sits... trots att den bara är grundmålad än, så är den så himla snygg! Jag hoppas att någon mer än jag tycker det och att den så småningom kan få flytta till ett nytt hem... tyvärr kan jag ju inte behålla alla möbler som jag gör iordning... eller jag tycker ju egentligen det men mannen G är av annan åsikt:)









Jag har också hunnit vara lite huslig och uppehållit mig i köket. Så nu alldeles strax blir det ljummen rabarberpaj med lite vaniljglass - vad gör man inte för att hålla "kurvorna" vid liv:)






Tjingeling!
/C


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar