måndag 18 maj 2015

Åååååhhhhh...

... vad jag längtar till min lilla bod! Det är jättelänge sedan jag var där och grejade men den här veckan skall jag försöka åka dit och se om jag kan måla lite möbler.

Innan jag åkte därifrån sist så slipade jag av två bord, som skall få sig en duvning av penseln full med svart färg:)



Bland annat ett liknande det här, tror jag det var...
Det är nackdelen med att inte ha boden som "granne", förut var det ju bara och gå iväg och titta vad man hade.

Jag funderar också på att flytta med mig en gammal fåtölj, omklädd sedan "100 år tillbaka" - lite tuff i "djurmönster" - ja, vi får se vad som följer med i bilen nästa gång:)

Jag har också ett par ekskåp som bara står och väntar på att komma fram i kön och få sin "behandling".

I övrigt så kommer det att finnas lite fler kuddar och jag skall även försöka få tag på lite fler gamla stolar, enkla varianter där stolsitsen kläs om, stolen målas och VIPS... så har den blivit som ny.



Har du eller vet någon som vill bli av med gamla stolar så är du hjärtligt välkommen att höra av dig. Självklart betalar jag en peng, men det får inte vara för dyrt, för då blir priset högt för köparen och det är inget roligt, det skall vara "billigt" att handla:)

Nej, nu skall jag hasta vidare med lite annat som måste fixas...så till nästa gång:

Tjingeling!
/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar