lördag 3 januari 2015

Ååååå, vad jag längtar...

... till våren!

Imorgon eller senast på måndag plockas julsakerna bort, nu väntar vi på våren! ;)






Dörren till boden har varit stängd så länge och där inne väntar det både möbler och lådor med saker som vill packas upp, diskas och byta ägare. Men nej... det är alldeles för kallt än, får väl vänta åtminstone 4 månader - kanske rent utav 5 månader innan det är dags att sätta igång?!











MEN, MEN, MEN... tills dess får vi njuta av hur härligt det var i somras när solen strilade ner sina varma strålar på min lilla bod!








Idag har mannen G och jag varit på en liten shoppingrunda vilken resulterade i 3 saker för min del:


... en sypuff, och...
... en pall...


 
 
 
 

 
...och ett tyg!

Nu blir det till att fundera på om/hur/när dessa föremål skall komma under behandling och vad slutresultatet månne bliva... förstår ni att jag får vårkänslor?!

För att ta oss tillbaka till verkligheten - att vi befinner oss under "vinterhalvåret" - så avslutar jag dagens blogginlägg med denna bild som är från nyårsafton och tagen på en plats som ligger mig varmt om hjärtat och sist men inte minst önskar jag er alla en God Fortsättning på 2015!


Tjingeling!
/C

 


2 kommentarer:

  1. Så vacker vinterbild! Ser ut att vara en sjö...

    Här plockar vi inte bort julsakerna förrän efter Tjugondag Knut. Trettondagen hör egentligen också till julhelgen, eftersom det var då de vise männen hittade fram till stallet... ;-)

    Nyårshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Hej Elisabet!
    Tack, det är mycket riktigt en sjö.
    Håller med dig om julhelgen men nu är det i alla fall bortplockat så då får väl vi själva vara "de vise männen som hittar till stallet...". Ha det gott!/Chatarina

    SvaraRadera