onsdag 14 januari 2015

Jobba, jobba, jobba...

Nu är det inga extra, lediga dagar utan nu är det bara att kämpa på.

Jag har som sagt lite projekt på gång och idag är det bara exakt en månad kvar till möbeltapetseringskursen börjar - skall bli så kul! Längtar verkligen efter att få sätta nålen i "Fröken Fåtölj" och klä henne i den nya "klänningen":)

Vad gör jag då på helgen och kvällarna när jag är ledig från mitt "riktiga" jobb?







Jo, jag "renoverar en tvåplansvilla", om än en villa i litet format - det är alltså ett dockskåp!

Det finns en liten hyresgäst på gång. Hon fyller 6 år i augusti och är lyckligt ovetande om detta hus som hon skall få i sin ägo men mycket behöver fixas innan dess.










Tak, fasad, fönsterfoder, golv behöver målas och sen måste det få bli nya tapeter.

Just nu är trappan bortmonterad och skall fixas till, jag tror det behövs ett nytt räcke.... det gamla är lite "tunnt"... är alltså vanligt "gråpapper" som formats längst med trappan.













Mest ser jag fram mot att få börja tapetsera. Tack vara vår Coloramabutik i lilla city och utgående tapetkartor har jag hittat de mest fantastiska tapeter!

Den med muffins och bakverk passar den lilla hyresgästen alldeles förträffligt eftersom hon är ett riktigt litet "fikamonster":)










Ovanstående renovering har jag varvat med att iordningställa en karmstol och ett ekskåp som en "kund" lämnat in.





Efter... (nästan klart)


Före...





 Nej, nu kallar plikten (= målarpenseln) så tills nästa gång säger jag...

Tjingeling!
/C

2 kommentarer:

  1. Ser fram emot att få se fler bilder från dockhusrenoveringen. :-) Jag har mitt gamla dockskåp står framme möblerat som det var när jag var barn. Numera med en plexiglasskiva på framsidan för att hålla borta en del damm.

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Sakta men säkert jobbar jag vidare men mycket jobb är det och som sagt - fortsättning följer!
    Hälsningar
    /Chatarina

    SvaraRadera