onsdag 22 oktober 2014

Möbeltapetseraren - möblernas plastikkirurg?





Ensam hemma, eller
helt ensam är jag ju inte: Herr Fåtölj är ju här och dessutom har jag lyckats få honom på "knä" eller snarare på "fall".

Nu återstår bara ett stort antal stygn för att fästa ryggtyget, allt eftersom kan nålarna plockas bort och man kan skönja att "slutet är nära".
























Dynans alla stygn är nu sydda mot framkant och sidor och jag får erkänna att jag är nöjd med resultatet.


















Det är tur att det är så många stygn som skall sys, det innebär ju att man får lite vana till slut... jag var inte riktigt överens med nålen i början - Hmmm, sy med en redan "krokig" nål, ni förstår ju hur det är!





Herr Fåtölj har fått stifta bekantskap med många olika "instrument"  under sin "total makeover" - känns nästan som jag är hans "plastikkirurg" - "Idag vill jag att du fyller upp lite mer på dynan och stramar upp tyget, jag känner mig lite slapp och hängig" - Ja vem vet, så kanske det skulle låta om Herr Fåtölj kunde prata:) (Det är lugnt, jag hör inte röster, så bli inte oroliga)


De flesta av nålarna ligger i asken och bara ett fåtal sitter som akupunkturnålar i Herr Fåtöljs rygg. Han får helt enkelt stå ut, för attans vad snygg han kommer att bli när det är klart.






Några av mina vänner har ju varit extra nyfikna och kommit och kollat in Herr Fåtölj och de tycker han är så snygg. Mitt barnbarn I, blev så förtjust att hon ville slänga sig upp i hans famn redan första dagen de träffades. Jag förstår henne - mannen G kommer att få se upp, han har fått en konkurrent!

Tjingeling!
/C


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar