söndag 27 oktober 2013

Normaltid

"Sommartid" blir "normaltid"...

... och jäklar vad tidigt det blev mörkt!

Det har varit en "lång" dag idag men ändå inte så mycket aktivitet; lite målning, städning, tv-tittande och så kransbindning.



Igår gjorde jag en liten "Halloweenplantering" - både lite spretig och spöklik med sin gråa färg men samtidigt en härlig färgklick som min favoritfärg (näst efter svart) orange bidrar med. Allt samma rymdes i den gamla kopparbunken som inte har blivit putsat de senaste "100 åren" och med andra ord har en väldigt fin "patina";)


Tyckte när min syster och jag tittade på kransar till kyrkogården, att de var gjorda av snålt med ris, fult pynt och var väldigt dyra, utifrån det man fick. Bestämde då att jag gör kransarna själv i år.

Har bundit två kransar, en till mammas och pappas och en till mormors och morfars grav. På en stomme av halm, har jag bundit ris av vanlig gran och ädelgran. Kunde också använda kottarna från ädelgranen som dekoration. Några små fina dekorationer i form av en fågel och ett hjärta och  några "vitsprayade" kottar, fick bli det som pryder kransarna. På fredag när landets kyrkogårdar fullständigt flödar av tända ljus och lyktor, skall de läggas på plats på de nu redan risade gravarna.

Nej, nu blir det att ställa sig vid strykbrädan en stund och "släta" ut lite kläder inför stundande arbetsvecka - gäller att se snygg och proper ut!

Tjingeling!
/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar