torsdag 17 oktober 2013

Inspiration


Idag har inspirationen tagit semester!


Trots god mat, levande ljus på bordet och en mysig, värmande brasa i kaminen vill inte energin infinna sig, så att jag skulle kunna sätta fart att slipa, måla eller fixa med sådant här annat som jag vanligtvis tycker är kul....... MEN NÄÄÄ, så blev det inte!
 
 
 
För att ändå göra nå´t och inte bara sitta framför TV:n, fotade jag lite men inget som jag tyckte blev så superduperbra som jag tänkt mig.
 
 



I ett av fönstren samsas en margarinlåda ihop med olivträd och pumpor - lägg märke till den "lilla" flaskan, den rymmer bara 5 liter;)
 
 

Lite fotografering med skuggeffekt - måste ju öva inför Halloween - Oooohhh!







Kommer ni ihåg sådana där gamla vaser/urnor som gamla fastrar och mostrar hade när man var liten, oftast gjorda i gips och målade i någon äcklig ärggrön färg?
 
 
Jag hittade en sådan i en andrahandsaffär som till färgen var ännu fulare än grön - LILA, Brrrr!  Jag var bara tvungen att köpa den, för att se om det på något sätt gick att förvandla den till det bättre - sagt och gjort!



FÖRE...
EFTER...




Har inte bestämt mig än om jag skall behålla mönstret i vitt och guld, eller om hela urnan blir svart.
 
Kommer att gå stå mot en vit vägg med lite fina, knotiga, torkade grenar, kanske lite trollhassel - får se när jag är klar om lite mer inspiration infunnit sig;)






Förresten - I förrgår "ramlade jag över" lite nya renoveringsobjekt:

En liten goding med måtten 90x80x40
 
En gedigen ek-karm
 
Nu har jag i alla fall gjort något "nyttigt" under en liten stund, så med gott samvete skall jag nu titta på "Halv åtta hos mig" för att se om man kan få några idéer som kan leda till en  "matlagningskick"! I något av de tidigare säsongerna lagade någon en "parmesankorg" fylld med typ västkuströra, den provade jag att göra. Lite pillrigt var det men absolut värt allt besvär för den var såååååå god!
 
Mumsfillibabba från mig
/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar