söndag 13 oktober 2013

Mmmmm - det är höst!


Vilken helg vi haft - strålande väder med fantastiska höstfärger!
Som ni kanske sett på facebook så har jag stängt igen Fahlinbodens loppis för det här året.
Nu kommer jag något halvår framöver enbart ägna mig åt att renovera och måla möbler med undantag för att öppna upp till 1:a advent för att främst sälja jul-/dörrkransar.



min älskade blodlönn...
så här ser det ut om man ligger ner under trädet...



Nedan ses ett litet axplock av vad min fritid ägnas åt.

 
 
 

Jag har upptäckt att ibland går det mycket snabbare att arbeta med sprayfärg, vilket ett glaspäron och ett gammalt Höganäskrus blev varse i helgen. Självklart är ju färgen SVART! Kruset kommer att få fungera som vas och päronet skall fyllas med karameller med färggranna papper på - mums!

 
 
 

Mest på skoj och för eget bruk målade jag en gammal spånkorg och klädde med tyg invändigt. Det blev väldigt bra och går att användas till mycket; picknic, tidningar, leksaker, handarbeten... ja, det finns säkert fler användningsområden, enbart fantasin sätter stopp.







Annars är det ju lite möbler som skall "piffas" till med lite lim, slipning och färg.
 
 










Jag kommer, då jag öppnar upp till 1:a advent, att ha "lite smått och gott" till salu. Till exempel en del stolar, skålar, ljusstakar och korgar som jag arbetat med under hösten. Detta kommer enbart att säljas på plats och ej läggas ut på blogg eller facebook till försäljning utan då är det "personligt" besök som gäller, om man är intresserad att bli ägare till något.

Annars har jag hunnit med en MC-tur till Askersund ihop med mannen G, vilket avslutades med lite mat i Kumla, jag avslöjar inte vad.... men nyttigt var det i alla fall inte;)

Lite fix i hemmet har det också hunnits med idag - det är ju så tacksamt med hösttema även om sommaren dröjer sig kvar och vi har både gula och gröna citroner på vårt citronträd...

Vi bara väntar på att få skörda och få göra lite egen Limoncello. Passar perfekt att runda av den italienska måltiden (ja, nu menar jag ju inte bara att man ätit snabbmakaroner) med en liten kopp espresso och ett glas Limoncello.


Tack för att du tittat in och ha det gott till vi ses nästa gång!

Tjingeling!
/C










 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar