tisdag 25 juni 2013

En dag kvar...

... sen är det semester - 5 ljuvligt, lediga veckor. Bästa stunden är absolut då man, dagen innan semestern, kommit hem och man verkligen har "alla" dagar kvar framför sig - hmm.

Det är inte heller många dagar kvar tills Lekebergsrundan kör igång. Jag pysslade lite i boden i söndags. Mannen G hjälpte mig att sätta upp lite hyllor. Jag tyckte inte jag hade så mycket saker men när man väl börjar plocka, visade det sig att det finns nog en hel del.

Nymålade pallar...
Lite vita ljusstakar och en stol...
Vinglas...
Små kannor till mjölken i kaffet...



Jag hoppas verkligen på fint väder nu, först och främst under lördagen, men gärna längre då mina jordgubbar behöver lite sol och värme, för att så småningom mogna och lysa röda

 
Huj, vad det går...



För några veckor sedan besökte jag en "sjöstad" och fann då denna fantastiska vindsnurra








 
Avslutar dagens inlägg med att glädjas åt att det är så vackert med vattendroppar på murgrönans blad, eftersom väderleksrapporten under morgondagen utlovar 44 mm regn - Tjingeling/C









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar