torsdag 28 november 2013

Hallå där bland ris och hyacinter!

Jaha, då var snart en vecka tillända sedan jag stod på julmarknad vid Ankis Magasin. Många kransar och hyacinter blev det som fick nya ägare och där kransarna troligtvis pryder någon dörr såhär inför 1:a advent.
"Gåbortsljus"



Kvällen före marknaden dekorerade jag kransar och planterade hyacinter till kl 1 på natten för att därefter stupa i säng för att under lördagen vara ute i kylan och näst intill "frysa ihjäl" - NEJ, så farligt var det inte - "det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder"...











Här är en av kransarna som bundits i blandat ris av gran, ädelgran och silvergran. Sistnämnda ris är vasst som attan...




 Salig blandning av allt...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Röda äpplen, kanel och hyacinter... då närmar det sig jul:)


 
 
Imorgon är jag ledig och då skall jag bara mysa runt och pynta lite inför 1:a advent...
 
 
... och så skall jag nog binda några kransar som jag har på beställning och sen börja planera inför nästa julmarknad...
 
 
... som går av stapeln vid Trystorps Slott den 7 december kl 13.00 - 17.00. Det kommer garanterat att bli jättemysigt, det är inte varje dag man rör sig i "slottsmiljö".
 
Min dotter E har gjort fina stjärnor av kanel, där bara fantasin sätter stopp för till vad de kan användas.
 
 
 
 
 
 
 
 
Ikväll skall jag inte göra någon nytta, bara bänka mig framför TV:n (vilket inte är så vanligt) och låta mig dras in i filmens värld...
 
Tjingeling!
/C
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar