fredag 26 oktober 2012

Smittad av latmasken

Har just landat i en skön fåtölj framför brasan - livskvalitet på hög nivå! Tänker tillbaka och kan sammanfatta att en lugn och lite lat vecka har passerat. Har mest ägnat mig åt "må-bra-aktiviteter", som att träffa nära och kära för att fika, äta mat och även ett besök ihop med kollega på en staden Ö:s pubar, mycket trevligt.

Trots min lata läggning denna vecka har jag hunnit fixa lite med mina stolar och bord. En dyna har klätts om och bara en sista målning är kvar på den vita stolen, vilken kommer att finnas till salu här inom kort. Jag ber om ursäkt för att jag är lite dålig på det där med att lägga ut bilder - lovar bättring!

Kvällen fortsätter i samma anda som veckan - lugnt och fint:) Till kvällsmys dukas det fram lite ost, inköpt i staden Ö:s ostaffär; husets brie, Primadonna och Appenzeller. Den sistnämnda är en schweizisk hårdost med kittyta gjord på opastöriserad komjölk, fantastiskt god! Till ostarna skall jag bjuda min man en kryddigt och fylligt rött vin vid namn Raccolto Appassimento, vilket enligt de vinkunniga skall fungera mycket bra ihop - ja, nu menar jag ju att ostarna passar bra ihop med vinet, inte min man.... eller det kanske han också gör?! Nu vet jag inte hur det blev, bäst jag slutar innan det blir något mer tok.

Trevlig kväll till er alla!
/C

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar