måndag 27 april 2015

Flyttlasset rullar...

...mot sydligare breddgrader men bara ett par tre kilometer bort från gamla stället.

Jag skall bli "sambo" med Ankis Magasin.





Jag flyttar både min loppis och möbelrenoveringen till en liten gul stuga.







Stugan rymmer 2 rum och hall. Tanken är att det blir loppis och försäljning i det ena rummet och i det andra skall jag ha min "verkstad"



 

Jag har inte tyckt att jag haft så mycket kvar efter förra årets loppis men när man börjar plocka ihop och packa, så visar det sig att det var en hel del i alla fall.


En del saker tar jag inte med utan de kommer att skänkas till någon välgörenhetsorganisation.





Men lugn, bara lugn... det kommer att finnas ett axplock av både det ena och det andra... bland annat:

 




Sänglampa med tygskärm i brodyr......









Syskrin...













 Omklädda stolar och målade bord...












Porslin av olika slag: Koppar, kannor, skålar, glas...













OCH vem vill inte drömma sig bort i bokens värld en stund - Ja, då kan vi fixa det också!











Nej, nu blir det till att gå och fixa med några alster som jag håller på och syr till försäljning i boden när det är dags att öppna upp.


Ni kanske undrar när jag "flyttat klart" - det blir någon gång under maj och då informerar jag på Fahlinbodens fb-sida och här på bloggen.

Tjingeling!
/C
















2 kommentarer:

  1. Spännande med flytt till den fina stugan! Skönt att hålla till inomhus om det är regniga sommardagar. Och så kanske du kan ha öppet mera då?

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Ja, det känns jättespännande och kul med flytt! Framförallt blir det bra för min man att han får tillbaka garagen som jag hittills ockuperat med mina alster:) Öppettider kan bli lite mer planering kring, eftersom jag måste åka iväg och öppna och vara där, och inte som tidigare bara kunnat öppna porten och så arbetat med lite annat hemma. Men det känns jättebra och får se hur jag löser öppettiderna:) Ha det gott/Chatarina

    SvaraRadera